Tak rase cuti Langsung !

Lagi satu hari je aku boleh spent mase untuk tidor ! Haa , what the hell ! Cepat gilee mase berjalan . Lepastuh, dah sebok dengan sekolah , homework and macam-macam . Grr, excally homework yang cuti DUA MINGGU nie pun aku tak siap . Nie ape lagi bile dah naik sekolah ! Haa , terok kan aku ? Hoi-hoi-hoi ! Bukan lah aku tak siap langsung, ade bape paper je aku tak siap . Pikir aku PEMALAS sangat ker ? Haha. Yang tak siap nye SEJARAH ! haa , ye SEJARAH . ala , yang keje kene membace,ingat tarikh,tempat and segala bagai tuh . Tuh lah yang buat aku malas ! Aku bab-bab membace nie . alamak, jujorlah yerp , aku TAK MINAT ! Yang bengang nye , time aku for SPM nanti SEJARAH WAJIB LULUS ! ceh , memang jahat kan ? Ape lah , sejarah tuh .Kenape time aku je kene bende tuh LULUS . Hey , tak adil , tak adil .. Ayah, pulak asyik suruh bace sejarah . Ehem , macam nie ayat die " sejarah tuh kene banyak bace , hafal , cube rajin sikit " . Ala ayah ku sayang , kalau ayah suruh buat bende yang kire-kire takpelah jugak , nie tak . Membace jugak kene . Hish , tolonglah bagi aku semangat tuk sejarah nie ? Ajar aku macam mane bende paling senang nak jawab semua soalan essay nie . Hish , kalau objektif takpelah jugak . Nie tak , semua ESSAY ! Haha , kepale otak aku nie penuh dengan ape entah . Lame-lame boleh gile aku . Support aku tuk berjuang dengan kertas SEJARAH nie .

No comments: