Bile diri dah mule membenci !

Kan memang macam sial kan ! Bile adek sendiri sanggup maki akak ! Padehal pakwe je kot . Hey , kau ingat lah kan , die baru pakwe , bukan suami kau . Kalau yer pun dapat jadi suami kau , aku takk restu lah weyh . Aku akan cakap semua nye dekat ayah citer sebenar . Kan aku cakap jangan cabar aku . Hari nie , pakwe kau yang kau agung-II kan tuh , panggil aku BARUAH ! Hey, lelaki macm tuh kau nak ker hah ? Aku sabau selama nie . Die kurang aja nan aku , tak hormat aku ! Tapi , bile perkataan BARUAH tuh dah muncul .Wah , tak agak-agak arh kan ! Aku pun ape lagi . Pantang lah sial aku orang macam tuh ! Umur baru setahun jagung , ade hati nak maki aku segale bagai . Dan kau , kau pun same ! Adek jenis ape kau nie ? Kau dah kene santau ker hah ? Ker da kene makan dengan pakwe kesayangan kau tuh ? Tak beragak bile kau cakap Sorri dekat aku ! Pikir sorri kau tuh , senang je aku nak lupekan semua kate-kate kau nan pakwe kau tuh ? Hah ! Kan aku da cakap aku tak mengaku kau adek aku lagi . So, kau sape hah ? Seriusly, aku da tawar hati dengan kau . Nak mengaku kau adek aku pun kene pikir 10000 kali . Ingat , ape yang aku cakap nie , bukan aku main-main dengan kate-kate aku . Sekali aku bukak mulut , hancur hidupp kau aku kejekan. Jangan main-main lah kan ! Adek tak adek , kau yang kurang aja sangat . Entah ape ntah , jantan tuh bagi kau makan ! Sampai kene ikut telunjuk die . ! Aku rase lah kan , jantan tuh takut kau tinggalkan die sebab takut tade perempuan nak die kot ! Hah ! Tuh je lah aku nak cakap kan . Sebab takut ! Kuang , kuang , kuang !!!!!! Tolong lah , seriusly, aku da benci kau ! Aku benci semua bende yang ade dekat kau . Termasuk si badak sumbu yang bangang tuh ! Tak sedau diri ker hah jantan tuh . Aku pun ade maruah . ! And aku lebih tue dari die . Nak aku hormat die ? Pffftt , hormat aku dulu lah . Nie dah lafaskan Baruah dekat aku . Aku pun tak teragak nak bagi die ape yang aku nak buat . Yes, memang aku perempuan . Kene jage bahase semua kan ? Tapi , kalau macam nie lah , takkan aku macam orang bodoh , sengih sorang-sorang bile orang dah panggil aku baruah ! Hoi , aku bukan macam tuh lah weh . Naseb baek arh kan , aku ade member yang paham perasaan aku . Tadi aku balik , kene tengkik . Sape tak naik angin ! Ntah ape ntah , kau racun ibu ! Aku sampai jadi derhake tau takk ? Last , ena soh aku mintak maaf kat ibu . Hurm , hati aku keras nak mintak maaf. Sape tak mara , tade asal periksa , aku kene tengkik macam ape . Macam aku yang salah ! Wah , aku da geram aku nak je sepak kau tadi . Kan aku ade cakap kan , salah aku kau nampak , salah kau , bute ! Tau pulak kau backup diri kau . Konon , "ape nie" . Cuak pulak kau kan . Kau tau , tade sape backup aku , tapi aku tabahkan diri aku . Naseb baek aku jumpe ena tepi jalan ! Hurm , semua pandang aku . Kau tau budak yang aku tak rapat pun sanggup tengok aku . Segan siak ! Aku nangis sepuas-puasnye . Dah tak tahan . Aku pikir tak nak balik rumah lagi . Sebab muke kau ! Haa , aku da bawak dah bende-II aku , tapi aku pikir kan ibu lah aku balik . Kalau tak , memang aku cakap , aku dah tak wujud dah dalam family tuh. Kalau boleh aku taknak jumpe kau semua. Aku benci kau ! Aku benci kau ! Aku benci kau ! Walaupun , kau cakap sori dekat aku . Perghh , sorri je ? Kau pikir sorii tuh ape hah ? Da lah , just aku nak kau tau , aku tak suke kau ! Ape-ape pun , naseb baek aku ade member yang boleh paham aku . Thanks gile kat korang sume . Bie, Ee nah , iera, ziza, miera , esya , adah  and semua yang ade time aku nangis tadi . Thanks bebanyak . Aku sayang korang sumer  Lebih diri aku nie . Seriusly, aku dah tak boleh fokes dekat pelajaran aku . Sebab perangai kau yang macam hantu tuh ! Aku try jugak semangat depan ibu nan ayah !

No comments: