RM 100 ? Bukan mainan lah !


Hey , peeps .. Mane tak terkejut , lepas balik sekolah je kan . Tibe-tibe ibu cakap , ayah excident .. Kereta habis . Terus tak termakan lah nasi depan aku tuh . Mulut aku pantas tanye " ayah oke tak?" .. Huu , naseb baek oke . Kalau tak . Dah banjir rumah tuh aku keluarkan airmate nie . Hehe . Yang teruk dekat depan tuh . Yang menyirap gile , orang langgar tuh bagi RM 100 ? Wow ! 100 ? Kau pikir kereta tuh kereta mainan ? Sesuke hati je 100 . Yang , ayah aku nie pun amik je . Kalau aku ade kat situ , aku mintak orang tua tuh 500.Mane tak nye , 100 ? ape nak buat ? Da ler teruk .. Setakat tayar bocor , aku tak kesa lah . Nie tak . Kat depan tuh , da tak bole tutup ! Pergh ! Lagi 3 hari nak sekolah . Esok ? Macam mane aku nak gi sekolah . Oke , aku tau . Tebal kan muke kan ? Haiyaa , Hati panas je tau . Ehem , tapi kan , nak jugak bodek ayah beli kereta baru . Hehe , bole tak ayah ? bole lah , bole lah .. Hehe .. Memang kene lah dengan ayah , kalau aku cakap macam tuh .. mesti keluar ayat nie " nak mintak je tau , belajar pandai-pandai , da besa senang" . Hah , tengok , da hafal da ayat tuh . Mane tak nye , setiap kali naik kereta nak gi sekolah tuh . WAJIB ade ayat yang bakar semangat aku . Kadang-kadang , macam nak amek bantal , kapas tutup telinge nie . Tapi , pikir-pikir balik , Biadap care aku tuh . So , biar kan aje lah .. Asalkan , nasihat uh memang bergune dan bermanfaat tuk aku . Ceh ! Haha . Ehh , wait-wait . Atas tuh bukan kereta aku tau . Saje letak tuh . Haha .!

No comments: